Planet77: Slot Online Paling Gacor Di IndonesiaPola Gacor Hari IniSitus Judi Online Terpercaya 2023
INFINI88 OFFICIAL: SLOT GACOR 2023 Pola Gacor Hari IniSitus Judi Online Terpercaya 2023
Maximaslot : Situs Judi Online RTP MAXWINPola Gacor Hari IniSitus Judi Online Terpercaya 2023
Ιταλία (01/2014)

Μετά την τέταρτη συνάντηση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας με εκπαιδευτικούς της Ιταλίας, της Τουρκίας και της Ισπανίας από τις 9 έως τις 13 Οκτωβρίου 2013 στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Κισάμου στα πλαίσια  του προγράμματος Comenius 2012-14, πραγματοποιήθηκε  η πέμπτησυνάντηση στο Alliste, περιοχή Puglia της Ιταλίας. Η συνάντηση έλαβε χώρα το διάστημα από τις 8 έως τις 11 Ιανουαρίου 2014 στο Primaryschool - Istituto Comprensivo ?Italo Calvino?, με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό κ. Giulietta Capone.

Η ομάδα των εκπαιδευτικών ξεκίνησε από τα Χανιά, την Τρίτη 7 Ιανουαρίου και με ενδιάμεσους σταθμούς τη Θεσσαλονίκη και τη Ρώμη έφθασε στο αεροδρόμιο του Μπρίντιζι της νότιας Ιταλίας το βράδυ της ίδιας μέρας. Εκεί μας υποδέχθηκε  ο Ιταλός συνάδελφος Κουιντίνο και ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο μας, που βρισκόταν στην Καλλίπολη, 100 περίπου χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Μπρίντιζι. Μιας πόλης παραθαλάσσιας, με πληθυσμό 22.000 κατοίκων, με αρκετά επιβλητικά κτίρια και φανερή την επιρροή του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Μιας πόλης που όπως  μας ανέφερε ο συνάδελφος μας: «Μπορεί το χειμώνα να έχει 22.000 κατοίκους, αλλά το καλοκαίρι ξεπερνά τους 220.000». Η φυσική ομορφιά της αλλά και η ανάπτυξη της περιοχής αποτελεί πόλο έλξης μεγάλου αριθμού επισκεπτών κυρίως τη θερινή περίοδο .

 

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

Περιμένοντας στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου μάς καλωσόρισαν  οι τέσσερις  Ιταλοί συνάδελφοι, οι οποίοι είχαν έρθει για να μεταφέρουν στο σχολείο του Alliste, εμάς και τους Ισπανούς συναδέλφους, που συνόδευαν δέκα μαθητές με ειδικές ανάγκες του σχολείου τους CEIP ?El Sol?. Στην συνάντηση αυτή δυστυχώς δεν παρευρέθηκε η Τούρκικη ομάδα, λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας μέλους της οικογένειας της υπεύθυνης εκπ/κού.

Σε απόσταση είκοσι χιλιομέτρων  από την Καλλίπολη βρισκόταν το Alliste, χωριό έξι χιλιάδων κατοίκων. Το ιταλικό σχολείο Istituto Comprensivo ?Italo Calvino? ήταν ένα σχολείο, το οποίο στεγαζόταν σε δύο κτήρια. Στο ένα κτήριο στεγάζονταν το νηπιαγωγείο, οι  Α΄ , Β΄ , Γ΄ , Δ΄ , τάξεις και στο άλλο οι Ε΄ , Στ΄ και Α΄ , Β΄ , Γ΄ Γυμνασίου, υπό μία διεύθυνση.

Με μεγάλη χαρά, μας υποδέχτηκε για δεύτερη φορά η διευθύντρια του σχολείου κ. Filomena Giannelli και η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Giulietta Capone, με τις οποίες πλέον μας δένει μια δυνατή φιλία. Μαζί τους μάς περίμεναν με χαμόγελα τόσο οι γονείς που θα φιλοξενούσαν τους Ισπανούς μαθητές όσο και αρκετοί μαθητές με ειδικές ανάγκες του σχολείου.

Οι μαθητές ,λοιπόν, αυτοί μας οδήγησαν στην αίθουσα καλλιτεχνικών και αφού κάθισαν εναλλάξ με τους Ισπανούς μαθητές, μας ενημέρωσαν ότι θα κατασκεύαζαν με τη βοήθεια της δασκάλας των καλλιτεχνικών μαθημάτων, ένα παραδοσιακό ιταλικό αγροτόσπιτο χρησιμοποιώντας  απλά υλικά.

Αυτή τη φορά δεν ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου (ούτε του πρώτου κτηρίου, όπου βρισκόμασταν  ούτε και του δευτέρου) αφού κατά τη διάρκεια της προηγούμενης επίσκεψής μας είχαμε γνωρίσει όλους τους χώρους του.

Όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί στο πρόγραμμα Comenius οδηγηθήκαμε από την υπεύθυνη στον πρώτο όροφο του διδακτηρίου στο χώρο εργασίας μας, την αίθουσα πληροφορικής. Όλα  εκεί ήταν κατάλληλα διαμορφωμένα (καθίσματα, Η/Υ, προτζέκτορας, οθόνη, κ. τ. λ.), ώστε να ξεκινήσουμε τις εργασίες του προγράμματος, όπως αυτές είχαν συμφωνηθεί κατά την τέταρτη συνάντηση μας στην Κίσαμο και στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Κισάμου.

Η ελληνική ομάδα είχε αναλάβει την υποχρέωση να ξεκινήσει τον κοινό ευρωπαϊκό μύθο, τον οποίο θα έστελνε στην ιταλική και αυτή με τη σειρά της θα τον συνέχιζε και θα τον παρέδιδε στην τουρκική ομάδα  με τελικό αποδέκτη την ισπανική ομάδα,  η οποία και θα τον ολοκλήρωνε.

Οι μαθητές του σχολείου μας είχαν ξεκινήσει το μύθο, με τη βοήθεια των δασκάλων τους.. Στον ήρωά μας είχαμε δώσει  το όνομα Θεόσοφος. Περιληπτικά, ο Θεόσοφος,  που κατοικούσε στην Κρήτη, έχασε την καλή του φίλη, την Ευρώπη, την οποία και έψαχνε εναγωνίως να βρει. Στο τέλος και αφού την είχε αναζητήσει σε όλο το νησί χωρίς όμως αποτέλεσμα, σκέφτηκε να ζητήσει τη βοήθεια του Ιταλού φίλου του. Παράλληλα δε, είχε εικονογραφηθεί.

Όπως ομολόγησαν  οι Ιταλοί και οι Ισπανοί συνάδελφοι μας, η αρχή του κοινού μύθου τους ενθουσίασε γιατί υπήρχαν τα στοιχεία μύθου που χρειαζόμασταν αλλά και στοιχεία τόσο σύγχρονα όσο και επίκαιρα.

Τον κοινό μύθο συνέχισαν οι μαθητές του ιταλικού σχολείου αναφέροντας ,ότι, ο Θεόσοφος βρήκε τον φίλο του στο Alliste ? το όνομά του οποίου  ήταν Itagrespatur (ακρωνύμιο των ονομάτων των συνεργαζόμενων  χωρών, Italy ? Greece ? Spain ? Turkey), αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να βρουν την Ευρώπη. Ενώ την έψαχναν στις αγροτικές περιοχές της Απουλίας, εντελώς τυχαία άκουσαν κάτι ξωτικά που έλεγαν διάφορα και ότι θα βοηθούσε πολύ μια όμορφη Τουρκάλα για να βρουν τη φίλη τους. Έτσι αποφάσισαν να πάνε να τη βρουν.

Ο κοινός μύθος θα συνεχιστεί από τους μαθητές της Τουρκίας και θα ανακοινωθεί  στην έκτη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στη χώρα τους.

Στη συνέχεια ο υπεύθυνος υλοποίησης του προγράμματος κ. David Fernandez Miragalla μας υπενθύμισε περιληπτικά τις υποχρεώσεις μας έως τις 30 Ιουνίου, όπου ολοκληρώνεται. Δηλαδή:

 1. Ημερομηνίες των επόμενων συναντήσεων

 2. Παρουσίαση των σχολείων με περιγραφή και φωτογραφίες

 3. Μοντέλο εκπ/σης κάθε χώρας

 4. Παρουσίαση έργων τέχνης από κάθε χώρα

 5. Ολοκλήρωση του κοινού μύθου

 6. Συμπεράσματα

Η ώρα πλέον ήταν 13.30΄ και ακούστηκε το κουδούνι της λήξης των μαθημάτων της πρωινής ζώνης. Με τάξη οι μεταφερόμενοι μαθητές επιβιβάστηκαν στα καινούρια minibus ιδιοκτησίας του Δήμου Alliste για την επιστροφή στα σπίτια τους. Εντυπωσιακή ήταν η παρουσία της αστυνομίας και η ουσιαστική βοήθειά της στην ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και στην ασφάλεια των πεζών μαθητών.

14.00΄. Ήταν η ώρα του γεύματος, το οποίο πραγματοποιήθηκε στους χώρους του σχολείου με την εθελοντική βοήθεια εκπαιδευτικών και γονέων.

Στη συνέχεια οι μαθητές του Ολοήμερου Τμήματος με τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευτικούς μουσικής, μας υποδέχτηκαν στο αμφιθέατρο του σχολείου, όπου παιάνισαν  τους εθνικούς ύμνους των  συνεργαζόμενων χωρών.  Μετά η δ/ντρια του σχολείου, η κ. Filomena, μίλησε στους μαθητές με πολύ όμορφα λόγια  κυρίως για την Ελλάδα και της φιλοξενίας που έτυχαν τον Οκτώβριο στην πόλη και το σχολείο μας.

Κατόπιν επισκεφθήκαμε το αρχαιολογικό μουσείο του Ugento, μιας μικρής κωμόπολης κοντά στο Alliste. Το μουσείο στεγαζόταν σε ένα υπέροχο κτίριο.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η δημιουργία του μουσείου οφειλόταν στη διάνοιξη ενός δρόμου. Ενώ γινόταν η διάνοιξη βρέθηκαν σε μια νεκρόπολη. Τα ευρήματα αυτά των τάφων ήταν τόσα πολλά ώστε με αυτά και μόνο μπόρεσαν  να γεμίσουν τις προθήκες του μουσείου. Μάλιστα στην μεγάλη αίθουσα είχε μεταφερθεί και ολόκληρος πέτρινος τάφος με σκοπό οι επισκέπτες να βλέπουν το μέγεθος και το λάξευμα του. Η υπεύθυνη του μουσείου αναφέρθηκε ιδιαίτερα στους παιδικούς τάφους λέγοντας ότι σε  όλους βρέθηκαν σκεύη με λάδι και μικρά λυχνάρια, για να φωτίζουν το δρόμο των παιδιών  στο μεγάλο  τους  ταξίδι . . .

Στη συνέχεια μας μετέφεραν στην Cripta Croce fissio, μία κρύπτη μέσα σε βράχο, κατεβαίνοντας είκοσι δύο σκαλοπάτια κάτω από την επιφάνεια της γης. Αρχικά χρησιμοποιήθηκε ως τάφος αλλά κατά τον 13ο αιώνα αγιογραφήθηκε μάλλον από βυζαντινούς και χρησιμοποιήθηκε σαν ναός αφιερωμένος στην Παναγία.

Κατόπιν επιστρέψαμε στο σχολείο όπου οι Ιταλικές οικογένειες παρέλαβαν τους Ισπανούς μαθητές. Όλοι οι εκπαιδευτικοί μεταβήκαμε σε ιταλική παραδοσιακή ταβέρνα, όπου ο δήμαρχος του Alliste κ. Ermenegiedo Rehha Antonio μας παρέθεσε δείπνο.

Παράλληλα ο Δήμος σε συνεργασία με ιδιώτη είχε ετοιμάσει μια μικρή έκθεση με τυποποιημένα παραδοσιακά προϊόντα της περιοχής: αγκινάρες, ντομάτες, πιπεριές, ελιές, πάστα ελιάς, ντομάτα με τόνο, ψωμί, λάδι και κρασί.

Γυρίσαμε αργά, αρκετά κουρασμένοι στο ξενοδοχείο μας, δίνοντας ραντεβού την επόμενη στις 08.30΄ για την προγραμματισμένη ? μαζί με τους μαθητές της Στ΄ τάξης ? στο παραδοσιακό χωριό Alberobello.

 

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

08.30΄ . Οι μαθητές της Στ΄ τάξης μαζί με τους Ισπανούς  μαθητές και τους μαθητές που τους φιλοξενούσαν ήταν έτοιμοι για την εκδρομή τους στο Alberobello. To Alberobello είναι μια πόλη στην περιοχή του Μπάρι της Ιταλίας γνωστή και σαν η «πρωτεύουσα των τρούλων» εξαιτίας των παραμυθένιων τρούλων του 15ου αιώνα που κοσμούν τα περισσότερα κτήρια της πόλης. Οι χαρακτηριστικοί τρούλοι είναι ένα συναρπαστικό αρχιτεκτονικό χαρακτηριστικό της περιοχής της Απουλίας, με σχήμα κωνικό και κατασκευασμένοι χωρίς κονίαμα. Περισσότερα από 1500 κτήρια της πόλης έχουν αυτούς τους κωνικούς τρούλους και η πόλη έχει χαρακτηριστεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.

Η ιστορία των τρούλων ξεκινά το 15ο αιώνα, όταν το Βασίλειο της Νάπολης επέβαλε φορολογία σε κάθε νέο αστικό κέντρο που κατασκευαζόταν. Έτσι οι φτωχοί αγρότες της περιοχής δημιούργησαν κτήρια που να ήταν εύκολα κατεδαφίσιμα, ώστε να θεωρούνται πρόχειρες κατοικίες και όχι μόνιμες.

Αν και το ταξίδι διήρκησε περίπου τρεισήμισι ώρες, το άριστο οδικό δίκτυο με διπλές λωρίδες κυκλοφορίας και διαχωριστική νησίδα σε όλο το μήκος, το έκανε πολύ ευχάριστο και ασφαλές τόσο σε εμάς τους μεγάλους όσο και στους ιταλούς και ισπανούς μαθητές.

Πολλές ελιές, λιγότερο περιποιημένες από τις δικές μας και σε αρκετά σημεία με ενδείξεις της νέας  ασθένειας από το βακτήριο  ?Xyllela fastidiosa? και την ασθένεια που την ονομάζουν ?complesso del disseccamento rapido dell?olivo?. Επίσης πολλά αμπέλια, τα οποία μάλιστα είχαν ξεκινήσει να κλαδεύουν και μεγάλες εκτάσεις με καλλιέργειες αγκινάρας.

Φτάνοντας, στο δημαρχείο του Alberobello μας υποδέχτηκε ο δήμαρχος κ. Longo Michele, όπου μας καλωσόρισε με ιδιαίτερη χαρά ευχόμενος καλή περιήγηση και καλή παραμονή στην πόλη τους.

Σχεδόν όλη η πόλη ήταν μια λαϊκή αγορά. Μόνιμοι κάτοικοι και τουρίστες σε μια προσπάθεια συνεννόησης και επικοινωνίας με  κερδισμένους πάντα τους Ιταλούς. Τα χαρακτηριστικά σπιτάκια με οροφή κώνου κεντρίζουν το ενδιαφέρον μας. Τα επισκεπτόμαστε και οι ιδιοκτήτες μας παροτρύνουν να τα δούμε και μέσα. Όλα αναπαλαιωμένα, μπορούν να δεχτούν τουρισμό όλο το χρόνο και σε πανάκριβες τιμές.

Ήρθε όμως η ώρα της επιστροφής και αργά το απόγευμα φτάσαμε στο Alliste όπου οι Ιταλοί γονείς περίμεναν τόσο τα παιδιά τους όσο και τους μικρούς φιλοξενούμενούς τους.

Στο ξενοδοχείο μας επιστρέψαμε αργά το απόγευμα δίνοντας ραντεβού για το επόμενο πρωί στις 08.30΄ .

 

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Στις 08.30΄ στην είσοδο του ξενοδοχείου μας περίμεναν και πάλι οι Ιταλοί συνάδελφοι μας για τη μεταφορά όλων μας στο  σχολείο.

Φτάνοντας στο σχολείο κατευθυνθήκαμε στην αίθουσα εργασιών, όπου συζητήσαμε για την έκδοση του κοινού βιβλίου των τεσσάρων χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, το οποίο θα περιέχει στην ύλη του όλες τις εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί. Μετά από τη συζήτηση και την ομόφωνη απόφαση ? πάντα σε πνεύμα συνεργασίας ? οι συνάδελφοι, μας οδήγησαν σε χώρο του άλλου κτηρίου του σχολείου, όπου γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά.

Η υπεύθυνη του προγράμματος, η κ. Giulietta, αφού μας παρουσίασε για μια ακόμα φορά, ζήτησε συγγνώμη για την απουσία της δ/ντριας, της κ. Filomena, εξηγώντας μας ότιτην ίδια ημέρα το σχολείο είχε επισκεφθεί  μια ομάδα  αξιολογητών από τη Σικελία και τη Ρώμη. Το σχολείο τους είχε επιλεγεί ως πιλοτικό για την αξιολόγηση, θεσμού αρκετά επίκαιρου και στη χώρα μας.

Στη συνέχεια και αφού επιστρέψαμε στην αίθουσα εργασιών ολοκληρώσαμε τις εκκρεμότητες που είχαν μείνει. Εντύπωση προκάλεσε η προσπάθεια όλων των εκπαιδευτικών ανεξαρτήτου χώρας στην κοινή αντιμετώπιση και λύση όλων των επιμέρους θεμάτων του προγράμματος.

Έπειτα, μετά από πρόσκληση της δ/ντριας του σχολείου, τα μέλη των τριών ομάδων και οι αξιολογήτριες, κ. κ. Senesi Titiana και Vella Stella γευματίσαμε σε χαρακτηριστική παραδοσιακή ταβέρνα του Alliste.

Κατόπιν οδηγηθήκαμε στην αίθουσα καλλιτεχνικών, για να μας παρουσιάσουν οι μαθητές αυτό που μας είχαν υποσχεθεί την πρώτη ημέρα επίσκεψης μας στο σχολείο τους. Ένα παραδοσιακό αγροτικό ιταλικό σπίτι. Πραγματικά ήταν υπέροχο. Με απλά υλικά, με απλά χρώματα και χωρίς να νοιαστεί κανείς αν λερωθεί  ή αν βαφτεί. Πραγματικά χάρηκαν και χαρήκαμε γι? αυτό που είδαμε.

Η ώρα είχε περάσει, οι μαθητές του Ολοήμερου τμήματος έπαιρναν το δρόμο του γυρισμού για τα σπίτια τους και οι εμείς της επιστροφής για το ξενοδοχείο μας. Οι συνάδελφοί μας, αφήνοντας μας   λίγο χρόνο να ξεκουραστούμε, μας περίμεναν το βράδυ για το αποχαιρετιστήριο δείπνο.

Όλοιοι συνάδελφοι του ιταλικού σχολείου που συμμετέχουν στο πρόγραμμα μαζί με τις οικογένειές τους ήταν το βράδυ εκείνο μαζί μας. Προσκάλεσαν και προσκλήθηκαν τα παιδιά μας από τα παιδιά τους, να ανταμώνουν κάνοντας αρχή από αυτό το καλοκαίρι. Νομίζω με αυτό εκπληρώνεται ακόμα ένας στόχος του προγράμματος Comenius.

Αφού τους ευχαριστήσαμε, τους αποχαιρετίσαμε, γιατί η ομάδα μας έπρεπε να αναχωρήσει στις 06.00΄, το Σάββατο, από το ξενοδοχείο για το ταξίδι της επιστροφής.

Με πολλή εκτίμηση, σεβασμό, συναδελφικότητα και φιλία, χωρίσαμε αργά εκείνο το βράδυ της Παρασκευής και δώσαμε νέο «ραντεβού» στην Κωνσταντινούπολη και στο σχολείο Primary school - N?kte S?zen   ?lk??retim  Okulu στις 1 Απριλίου 2014.

 

           O Δ/ντής του Σχολείου και υπεύθυνος του προγράμματος                          

Σπανουδάκης Αντώνιος

 

 

Copyright © 2017. All Rights Reserved.