Planet77: Slot Online Paling Gacor Di IndonesiaPola Gacor Hari IniSitus Judi Online Terpercaya 2023
INFINI88 OFFICIAL: SLOT GACOR 2023 Pola Gacor Hari IniSitus Judi Online Terpercaya 2023
Maximaslot : Situs Judi Online RTP MAXWINPola Gacor Hari IniSitus Judi Online Terpercaya 2023
Ιταλία (05/2013)

Μετά τη δεύτερη συνάντηση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας με εκπαιδευτικούς της Ιταλίας, της Τουρκίας και της Ισπανίας 20  έως 24 Μαρτίου 2013 στο Primaryschool - N?kte S?zen ?lk??retim Okulu ? Instanbul ? Turkey στα πλαίσια του προγράμματος Comenius 2012-14, πραγματοποιήθηκε η τρίτη συνάντηση στο Alliste, περιοχή Puglia (Απουλία για εμάς τους Έλληνες) της Ιταλίας, το διάστημα από 21 έως 25 Μαΐου 2013 στο Primary school - Istituto Comprensivo ?Italo Calvino?, με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό κ. Giulietta Capone.

Την τρίτη ομάδα αποτελούσαν οι εκπαιδευτικοί και μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Σπανουδάκης Αντώνιος (Δ/ντής Σχολείου ? υπεύθυνος του προγράμματος), Ζουμπούλη Ιωάννα, Κουτσουρά Αιμιλία, Ορφανουδάκη Αργυρώ και Σταθάκης Κων/νος

Η ομάδα των εκπαιδευτικών ξεκίνησε από τα Χανιά, την Τρίτη 21 Μαΐου και μέσω Ρώμης έφθασε στο αεροδρόμιο του Μπρίντιζι της νότιας Ιταλίας τα μεσάνυχτα της ίδιας μέρας. Εκεί μας περίμενε ο υπεύθυνος μεταφορών του ταξιδιωτικού γραφείου και ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο μας που βρισκόταν στην Καλλίπολη ? πόλη με ελληνικό όνομα ? 100 περίπου χιλιόμετρα νοτιοδυτικά. Μιας πόλης παραθαλάσσιας, με πληθυσμό 22.000 κατοίκους. Έτσι φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας τις πρώτες πρωινές ώρες, κατάκοποι, αφού είχαμε ξεκινήσει από την Κίσαμο στις 03.30΄ το πρωί.

 

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Περιμένοντας στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου ακούστηκε στα ιταλικά τόσο το καλωσόρισμα  όσο και τα χαρούμενα γέλια της Giulietta. Ξεκινήσαμε όλοι μαζί για τη στάση του λεωφορείου και τη μεταφορά μας στο σχολείο, ένα σχολείο περίπου είκοσι χιλιόμετρα από την Καλλίπολη.

Εκεί συναντήσαμε τους συναδέλφους της Ισπανίας οι οποίοι συνόδευαν πέντε μαθητές του σχολείου τους CEIP ?El Sol?, των οποίων οι γονείς δέχτηκαν να αναλάβουν τόσο τα έξοδα της επίσκεψης όσο και την «ευθύνη» της απόστασης.Το λεωφορείο ήρθε, κατέβασε μαθητές του ιταλικού σχολείου Istituto Comprensivo ?Italo Calvino? ? ετοίμαζαν την τελική σχολική τους γιορτή ? και πήρε εμάς για το Alliste.

Σε είκοσι λεπτά περίπου από την Καλλίπολη φτάσαμε στο χωριό των έξι χιλιάδων κατοίκων και στο σχολείο τους. Ένα σχολείο σε δύο κτήρια, το ένα για τις Α΄ , Β΄ , Γ΄ , Δ΄ , τάξεις και το άλλο για τις Ε΄ , Στ΄ και Α΄ , Β΄ , Γ΄ Γυμνασίου κάτω από μία διεύθυνση.

Με μεγάλη χαρά, μας υποδέχτηκε η διευθύντρια του σχολείου κ. Filomena Giannelli, εξαίρετος άνθρωπος και εκπαιδευτικός, με την οποία είχαμε γνωριστεί στην πρώτη μας επίσκεψη στην Ισπανία. Μας σύστησε στο προσωπικό του σχολείου και περιμένοντας στο γραφείο της την άφιξη των Τούρκων συναδέλφων που θα έφταναν κατευθείαν από το αεροδρόμιο, ανταλλάξαμε δώρα.

Με αρκετή ώρα καθυστέρηση έφτασαν τέσσερις συνάδελφοι από την Κωνσταντινούπολη, συνοδεύοντας δεκατέσσερις μαθήτριες και μαθητές του σχολείου τους. Εντύπωση μεγάλη μας έκανε η αγωνία των Ιταλών μαθητών και των γονέων τους να πάρουν στα σπίτια τους για φιλοξενία τους συμμαθητές τους από την Τουρκία. Και όχι για μία ημέρα, αλλά για πέντε. Αυτό το θέλησαν και οι γονείς των μαθητών από την Τουρκία, εν αντιθέσει με τους μαθητές από την Ισπανία, που προτίμησαν οι γονείς, τα παιδιά τους να μένουν στο ξενοδοχείο με τους δασκάλους τους.

Σε όλους τους εκπαιδευτικούς έγινε μια γρήγορη ? κυρίως στους διαδρόμους - ξενάγηση στο σχολείο του πρώτου κτηρίου, στη συνέχεια του χωριού για να καταλήξουμε στο δεύτερο κτήριο. Ένα σχολείο σε δύο κτήρια, παλαιάς οικοδόμησηςμε φανερή την προσπάθεια των εκπαιδευτικών να «καλύψουν» ότι η πολιτεία για τους δικούς της λόγους είχε λησμονήσει. Δεν παρέλειψαν να μας περάσουν από το παλαιό σχολείο τους για να μας δείξουν και να μας τονίσουν ότι η δημοτική αρχή το μετέτρεψε σε μια σύγχρονη βιβλιοθήκη ? ηλεκτρονικούς υπολογιστές, διαδίκτυο - δημιουργώντας τρεις νέες θέσεις εργασίας. Εκεί μπορούσαν οι μαθητές και όχι μόνο να βρουν πλήθος πληροφοριών για τις ανάγκες του σχολικού προγράμματος.

13.00. Η ώρα του γεύματος, το οποίο πραγματοποιήθηκε στους χώρους του Ολοήμερου σχολείου με την εθελοντική εργασία των υπεύθυνων της κουζίνας, της καθαριότητας αλλά και πολλών εκπαιδευτικών.

Η ώρα είχε περάσει, 15.00΄ και όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί στο πρόγραμμα Comenius οδηγηθήκαμε από την υπεύθυνη στο χώρο εργασίας μας. Μια απλή αίθουσα ? αφού είχαν σχολάσει οι μαθητές ? αλλά κατάλληλα διαμορφωμένη (καθίσματα, Η/Υ, προτζέκτορας, οθόνη, κ. τ. λ.).

Εδώ, οι υπεύθυνοι της κάθε χώρας ανακοίνωσαν τις δραστηριότητες που είχαν πραγματοποιήσει με τους μαθητές των σχολείων τους για την ημέρα της Ευρώπης. Εμείς με Ρ/Ρ και video παρουσιάσαμε τις εργασίες μας (έκθεση, παρουσίαση χωρών, θεατρικό, τραγούδια, ύμνος της Ευρώπης), τα οποία είχαμε πραγματοποιήσει στις 13 Μαΐου στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας. Βέβαια, η ημέρα της Ευρώπης γιορτάζεται στις 9 Μαΐου. Όμως λόγω των διακοπών του Πάσχα μετακινήσαμε τον εορτασμό ? αναφορά, κατά τρεις ημέρες αργότερα. 

Μετά την παρουσίαση και των άλλων χωρών, που λίγο πολύ ήταν περίπου το ίδιο, η Giulietta μας ανακοίνωσε το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας. Η επόμενη ημέρα εκτός των άλλων είχε και μια ιδιαιτερότητα για τους Ιταλούς συναδέλφους μας. Είχαν την τελική γιορτή του σχολείου τους και όχι στο χωριό, το Alliste, αλλά στην Καλλίπολη.

Η ώρα ήταν πλέον 19.30΄ και οι εργασίες της ημέρας τελείωσαν. Όλοι οι εκπαιδευτικοί από την Ισπανία, την Ελλάδα, την Ιταλία και την Τουρκία, μαζί  με την υπεύθυνη του προγράμματος στη χώρα της, την Giulietta, επισκεφθήκαμε μία παραδοσιακή ταβέρνα για τον καθιερωμένο δείπνο. Ήταν όλα πολύ όμορφα ? Η γνωριμία είχε γίνει στην Ισπανία, η φιλία πλέον φάνηκε στην Τουρκία και η καλή διάθεση από όλους στην Ιταλία για συνεργασία, ήταν  δεδομένη. Το χαμόγελο και η χαρά είχαν την τιμητική τους εκείνο το βράδυ. Τέλος, γυρίσαμε όλοι στο ξενοδοχείο  αρκετά κουρασμένοι, αφού από το πρωί έως περίπου τα μεσάνυχτα δεν υπήρξε καθόλου χρόνος για ανάπαυση. Πρέπει να τονίσουμε ότι η επιστροφή μας στην Καλλίπολη, όλες τις ημέρες γινόταν με τα αυτοκίνητα των Ιταλών συναδέλφων μας. Δώσαμε ραντεβού το επόμενο πρωί στις 08.45΄, με την παράκληση από μέρους της Giulietta να μην καθυστερήσουμε, για να  μην περιμένει ο οδηγός του λεωφορείου που θα μας μετέφερε στο σχολείο, επειδή μετέφερε κατά τακτά χρονικά διαστήματα όλους τους μαθητές από το σχολείο στο χώρο πραγματοποίησης της γιορτής, για προετοιμασία.

 

Πέμπτη 22 Μαΐου 2013

Στις 09.00΄ ήμασταν στο Primaryschool - Istituto Comprensivo ?Italo Calvino? (1ο κτήριο) των Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, τάξεων. Μας έγινε ξενάγηση σε όλες τις τάξεις, όπως επίσης και στους χώρους του νηπιαγωγείου που και αυτό στεγαζόταν στο ίδιο κτήριο. Εντύπωση προκάλεσε, τόσο σε εμάς όσο και στους Ισπανούς συναδέλφους μας, το ότι μπαίνοντας στις τάξεις, όλοι οι μαθητές και χωρίς την καθοδήγηση των δασκάλων τους σηκωνόταν όρθιοι.

Στη συνέχεια μας οδήγησαν σε χώρο όπου οι γονείς είχαν ετοιμάσει κέρασμα τόσο στους φιλοξενούμενους όσο και στους μαθητές του σχολείου. Η διευθύντρια του σχολείου, η κ. Filomena,μας παρουσίασε στους μαθητές και στους γονείς. Οι μαθητές με ιδιαίτερη χαρά ? έκανε εντύπωση σε όλες τις ομάδες ? μας έδωσαν δώρα και πήραν όλοι από τα εδέσματα των γονέων με πολλή τάξη.

Μετά το τέλος της υποδοχής από γονείς και μαθητές, ξεκινήσαμε με τα πόδια για το άλλο κτήριο που στεγάζει Ε΄, Στ΄ και τις πρώτες τάξεις του γυμνασίου.

Μας οδήγησαν  - ήταν ήδη 13.30΄ - στην τραπεζαρία του Ολοήμερου για φαγητό και στη συνέχεια μετά από ένα μικρό διάλειμμα ξανά στο χώρο εργασίας για το δεύτερο μέρος των εργασιών του προγράμματος. Συζητήθηκαν ? πάντα σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει εγκριθεί - οι εργασίες που πρέπει να ετοιμαστούν έως τον Οκτώβριο, τα θετικά και τα αρνητικά (δεν υπήρχαν) της συνάντησης στην Ιταλία  και ορίστηκαν οι ημερομηνίες των επόμενων συναντήσεων.

Έτσι, τόσο εμείς όσο και οι μαθητές μας θα έχουμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στην Κίσαμο και στο σχολείο μας τις ομάδες του προγράμματος  Comenius, από Ισπανία, Τουρκία και Ιταλία, 9 έως 13 Οκτωβρίου 2013.

Οι εργασίες τις συνάντησης τελείωσαν και οι Ιταλοί συνάδελφοι μας επέστρεψαν στο ξενοδοχείο, δίνοντας μας ραντεβού στο χώρο πραγματοποίησης της τελικής τους γιορτής στις 21.00΄.

Συνεπείς στο ραντεβού μας, με αγωνία αλλά και «συναδελφική περιέργεια», ήμασταν στο χώρο της τελικής γιορτής. Ο χώρος ήταν στο θέατρο της Καλλίπολης, με περίπου 800 θέσεις. Πολύ μεγάλη εντύπωση μας έκανε το γεγονός ότι οι γονείς πλήρωναν είσοδο για την γιορτή των παιδιών τους. Τα έσοδα στο σχολείο.

Η αίθουσα κατάμεστη, με αρκετούς γονείς όρθιους να περιμένουν την τελική γιορτή του σχολείου τους, την τελική γιορτή των παιδιών τους.

H ορχήστρα, με μαθητές του Γυμνασίου και εκπαιδευτικούς μουσικής του σχολείου, ήταν σε όλη τη διάρκεια της γιορτής στη σκηνή. Το θεατρικό ? που έλαβαν μέρος όλοι οι μαθητές του σχολείου - σε μουσική G. Bizet και σε κείμενα του Ισπανού συγγραφέα Fernando Palacios (ο οποίος είχε έρθει από Ισπανία ? επίσημος προσκεκλημένος - να παρακολουθήσει το έργο του) απέσπασαν τα χειροκροτήματα όλων μας. Ένα έργο που το μήνυμά του ήταν: «Αφήστε τα παιδιά ελεύθερα να παίξουν, να τρέξουν, να χαμογελάσουν όπως τον παλιό καλό καιρό χωρίς πίεση, χωρίς άγχος».

Προς το τέλος της γιορτής είχαν αφιερώσει χρόνο για το πρόγραμμα Comenius. Αφού έγινε μια αναφορά στις χώρες και τις περιοχές μας, ακούστηκε ο εθνικός ύμνος της κάθε χώρας που συμμετέχει. Ήταν για μας η πιο συγκινητική στιγμή της παραμονής μας στην Ιταλία, όταν ακούγαμε τον εθνικό μας ύμνο.

Μετά την απόλυτα επιτυχημένη τελική γιορτή, μας πήγαν για φαγητό ήρεμοι πλέον και χωρίς άγχος, αφού η γιορτή τους όχι μόνο είχε ολοκληρωθεί, αλλά ήταν και πανέμορφη. Η συζήτηση κράτησε αρκετή ώρα και γυρίσαμε πολύ αργά στο ξενοδοχείο μας, δίνοντας ραντεβού στις 09.30΄ το πρωί για επίσκεψη και ξενάγηση στη «Φλωρεντία του Νότου», το Lecce (Λέτσε).

 

Παρασκευή 23 Μαΐου 2013

Στις 09.30΄ακριβώς ξεκινήσαμε όλες οι ομάδες με λεωφορείο. Η διαδρομή θύμιζε πάρα πολύ αγροτική Ελλάδα. Ελιές, αμπέλια, πατάτες και πάρα πολλά σιτηρά. Σε μία ώρα περίπου είχαμε φτάσει στον προορισμό μας.

Η επαρχία Λέτσε είναι μία από τις έξι (6) της περιφέρειας Puglia(Απουλίας) με πρωτεύουσα την ομώνυμη πόλη και πληθυσμό περίπου 95.000 κατοίκους. Ονομάστηκε Λέτσε από το δέντρο λέτσε (είδος βελανιδιάς) που ευδοκιμεί στην περιοχή. Το Λέτσε έχει σχέση με τον ελληνικό στοιχείο, καθώς ως πρώτοι άποικοί του φέρονται να ήταν Κρητικοί. Μάλιστα, κοντά στην πόλη του Λέτσε βρίσκονται τα 11 χωριά που κατοικούνται από Ελληνιστές (Grico people), δηλαδή μια ελληνική μειοψηφία, που μιλούν την ελληνιστική διάλεκτο. Το 1996, τα 11 αυτά χωριά σχημάτισαν την Ένωση Δήμων Γκρετσίας Σαλεντίνας, με σκοπό να διατηρήσουν την ελληνιστική διάλεκτο και ελληνικό πολιτισμό στις περιοχές τους, μέσα από πανεπιστημιακές μελέτες, συγγράμματα, εκδόσεις βιβλίων και φυσικά μέσα από τη διδασκαλία της γλώσσας. Το κεντρικό των 11 χωριών ονομάζεται Καλημέρα.

Μετά την ξενάγηση από τους συναδέλφους της Ιταλίας στο Λέτσε, επιστροφή και πάλι στο σχολείο για φαγητό, γνωριμία χώρων που δημιουργήθηκαν μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα (εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, αίθουσα Πληροφορικής) και τέλος επιστροφή στο ξενοδοχείο μας.  Τις απογευματινές ώρες ήμασταν ελεύθεροι να γνωρίσουμε την Καλλίπολη.

Το βράδυ, οι γονείς των Ιταλών μαθητών είχαν ετοιμάσει μια γιορτή στο χωριό για τους φιλοξενούμενους τους. Ήταν αφιερωμένη στο πρόγραμμα Comenius με ανακοινώσεις, ενημερώσεις, βραβεύσεις, παρουσιάσεις, πλούσιο παραδοσιακό φαγητό, ζωντανή μουσική και χορό. 

Αφού μας «γέμισαν» δώρα τόσο εμάς όσο και για το σχολείο μας, τους αποχαιρετίσαμε γιατί η ομάδα μας έπρεπε να αναχωρήσει στις 05.00΄, το Σάββατο, από το ξενοδοχείο για το ταξίδι της επιστροφής.

Με πολλή εκτίμηση, σεβασμό, συναδελφικότητα και φιλία, χωρίσαμε και δώσαμε «ραντεβού» στην πόλη μας, την Κίσαμο και στο σχολείο μας, στις 9 Οκτωβρίου 2013.

Τώρα πλέον έρχεται η σειρά η δική μας να δείξουμε την αγάπη, τη φιλία και τη φιλοξενία στους ευρωπαίους εταίρους μας. Πιστεύουμε, ελπίζουμε και ευχόμαστε, όλοι οι φορείς, Εκπαίδευση, Δήμος, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων,  εκπαιδευτικοί και μαθητές,  να δείξουμε και να αποδείξουμε ότι παρά τις δυσκολίες, τα ήθη και έθιμα της Κρήτης μας  μένουν πάντα αναλλοίωτα.

 

Ο Δ/ντης του Σχολείου και υπεύθυνος του προγράμματος

Σπανουδάκης Αντώνιος

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί

Ζουμπούλη Ιωάννα, Ορφανουδάκη Αργυρώ, Σταθάκης Κωνσταντίνος

 

Copyright © 2017. All Rights Reserved.